вторник, 17 октября 2017 г.

პროექტი "წიგნი მეგობარია!"

თანამედროვე ქართულ სკოლებშისამწუხაროდწიგნიერების დონე საკმაოდდაბალიაქართველი ბავშვების უმრავლესობა გაუცხოებულიაწიგნთანმოზარდთა წიგნიერების დაბალი დონე თანამედროვეობის ერთერთიუმნიშვნელვანესი პრობლემააეს საკითხიკაცობიობისთვის უაღრესადმტკივნეული და ამაღელვებელიასაქართველოში კი განსაკუთრებითსაგანგაშო და შემაშფოთებელიაარავისთვის არის საიდუმლორომმოზარდები წიგნებს აღარ კითხულობენამ მხრივ ახალი თაობა (გარდა მცირეგამონაკლისისასაგრძნობლად განსხვვავდება ძველისაგან. წიგნიერება მუდამამშვენებდა ადამიანს და კვლავაც უნდა შეამკოს იგიუწიგნურობით გაჩენილსიცარიელეს ვერავითარი შენაძენი ვერ შეავსებს.

ჩემს კლასში გამოიკვეთა რამდენიმე მოსწავლერომლებსაც  აქვთ კითხვის დაბალი მოტივაცია, ნაკლებად ინტერესდებიან საერთო საკლასო აქტივობებით, რომლებიც შეეხება წიგნთან ურთიერთობას. მათი ეფექტური ჩართულობის მიზნით, გადავწყვიტე, მესამე კლასში განმეხორციელებინა პროექტი "წიგნი მეგობარია!"წარმოდგენილი პროექტის ფარგლებში ბავშვი აღმოაჩენს და გაიგებს თითქმისყველაფერს წიგნის შესახებ და განსაკუთრებული დამოკიდებულებაჩამოუყალიბდება მის მიმართ.

პროექტი მიზნად ისახავს მოსწავლეებში წიგნის სიყვარულის გაღვივებას, მისდამი ინტერესის გაზრდას, კითხვისმოსმენისა და წაკითხულის გააზრებისუნარების განვითარების ხელშეწყობასწიგნიერების და კითხვისპოპულარიზაციასპროექტის კონცეფციის მიხედვითუფროსკლასელები,სტუდენტებიმწერლებიცნობილი ადამიანები და სხვა მოხალისეებიუმცროსკლასელებს კლასგარეშე ლიტერატურას წაუკითხავენ,ვიქტორინებს მოაწყობენ, გაიმართება დისკუსიები წაკითხული მასალისირგვლივ.
აღნიშნული პროექტი ხელს შეუწყობს კომუნიკაციას და ინტეგრირებას სხვადასხვა კლასს შორის, თანამშრომლობას სტუდენტებთან, საზოგადოებასთან. მოსწავლეებში იმ უნარ–ჩვევების ჩამოყალიბებას, რომელიც აუცილებელია მთელი ცხოვრების მანძილზე საკუთარი ძალების რეალიზებისათვის. საზოგადოებრივად სასარგებლო საქმიანობაში მონაწილეობა და თანატოლებთან მეგობრული ურთიერთდამოკიდებულებების ჩამოყალიბება.

პროექტის საშუალებით
1. მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ ტექსტთან შემოქმედებითი (თავისუფალი)დამოკიდებულება, წიგნი ბევრად ახლობელი და ძვირფასი გახდება მათთვის; 
2. 
მოსწავლეებს განუვითარდებათ წერითი მეტყველების კულტურა,კომუნიკაციურიენობრივი და შემოქმედებითი უნარები;
3. მოსწავლეები მნიშვნელოვნად გაიმდიდრებენ ცოდნასპროექტშიმონაწილეობისას ისინი საფუძვლიანად
გაეცნობიან წიგნის შექმნის თითოეულ ეტაპს
გაიხსენებენ,
ისწავლიან და გაიაზრებენ ლიტმცოდნეობის ძირითად ცნებებს (ლიტერატურის ჟანრები, პერსონაჟები, ნაწარმოების სტრუქტურა, ეპითეტი, შედარება და ა.შ.).

პროექტის მონაწილეები შექმნიან საკლასო ბიბლიოთეკას,საიდანაცსისტემატურად მოხდება წიგნების გატანა და კითხვა,შედგება სამუშაოწყვილები და ჯგუფები,გაწერენ საქმიანობებს ჯგუფების მიხედვით მათთვისსაჭირო საკითხების საკვლევადმოამზადებენ კითხვებს ინტერვიუსათვის,ჩაატარებენ კვლევებს უფროს თაობასა და თანატოლებს შორის კითხვისადმიმათი დამოკიდებულების გარკვევის მიზნით.მოხდება ინფორმაციისდამუშავება და ანალიზიმოაწყობენ აქციას–,,შეიყვარეთ წიგნი!“გადაიღებენფოტოებს და შექმნიან პროექტის ამსახველ სტენდს,შეიქმნება ბლოგი.

დისკუსია

მოსწავლეებმა დაწერეს საკუთარი მოსაზრება იმის შესახებთუ რატომ არისსაჭირო და აუცილებელი წიგნის კითხვაასევერა მოლოდინები აქვთ პროექტის მიმართ.
პროექტის თემის შერჩევისა და პროექტის შესაბამისი აქტივობების დაგეგმვისშემდეგ კლასში გავმართეთ დისკუსია თემაზე–,,რატომ არის საჭირო კითხვა?“

გაირკვა, რომ  ბავშვების გარკვეული ნაწილი მხოლოდ საპროგრამო მასალისათვისებითაა დაინტერესებული,  კლასგარეშე კითხვისათვის კი ნაკლებ დროსხარჯავს,ზოგმა დროის დეფიციტი დაასახელა მიზეზად,ზოგმაც კიდევწიგნების ნაკლებობა ოჯახში.

მოისმინეს მინილექცია თემაზე "წიგნის როლი და მნიშვნელობა ადამიანის განათლებისთვის"
წიგნის კლუბი

განვაახლეთ საკლასო ბიბლიოთეკა. დავაარსეთ "წიგნის კლუბი." ჩამოვაყალიბეთ მკითხველთა ჯგუფები ინტერესების გათვალისწინებით.  ავირჩიეთ საქმიანობაზე პასუხისმგებელი პირები. 
კვირაში ორჯერ ვაწყობთ წიგნის კლუბის სადისკუსიო შეხვედრებს.


მოსწავლეები მუშაობენ დამოუკიდებლად მცირე ჯგუფებში

ძირითადი აქტივობები:
·        ტექსტებზე მუშაობისას იყენებენ სხვადასხვა სტრატეგიას;
·         ჯგუფებში განიხილავენ წაკითხულ ტექსტებს;
·         ქმნიან სხვადასხვა ტიპის ნამუშევრებს წაკითხულ ტექსტებზე დაყრდნობით(რეზიუმეები, შთაბეჭდილებები, ილუსტრაციები, ხელნაკეთი წიგნები და სხვ.)
·         ამზადებენ და წარადგენენ პრეზენტაციებს წაკითხული წიგნის შესახებ;

·         ვაკეთებ მონიტორინგს და ვეხმარება მათ უკუკავშირითა და რჩევებით.


































მოწვეული მშობლები
         პროექტის განმავლობაში შეხვედრა გვქონდა დირექტორთან, სტუდენტებთან და მშობლებთან. საუბარი შეეხებოდა წიგნის მნიშვნელობასა და სიყვარულს, სტუმრების საყვარელ წიგნს. ვიმსჯელეთ ავტორის მიერ აღწერილ პრობლემის ირგვლივმის მნიშვნელობაზე და საზოგადოების დამოკიდებულებაზე.
 მშობლები აქტიურად მონაწილეობდნენ კლუბში გამართულ განხილვებსა და პრეზენტაციებში. ვთხოვე, თავადაც წარედგინათ წიგნის კლუბის აუდიტორიის წინაშე თავიანთი საყვარელი წიგნები.
მშობლებმა შვილებს წაუკითხეს რამდენიმე ეპიზოდი მათი საყვარელი წიგნებიდან.

ხელნაკეთი წიგნები
ბავშვები შეარჩიეს, რა ჟანრის ნაწარმოები დაეწერათ, მოიგონეს სიუჟეტი.
თავდაპირველად მათ მიერ შეთხზული ტექსტების მიხედვით შექმნეს პატარა წიგნები, მათ შორის ერთ-ერთ მათგანის მიხედვით შევქმენით დიდი წიგნი.

მოსწავლეები სურვილის მიხედვით გადანაწილდნენ შემდეგ ჯგუფებად:

თანაავტორები;

ილუსტრატორები;

კორექტორებირედაქტორები;

დამკაბადონებლები;

წიგნის ამწყობები.

გაიმართა დიდი წიგნის პრეზენტაცია.

მოვიწვევთ მშობლები, და დაწყებითი კლასების სხვა მოსწავლეები.

ინტერვიუ დირექტორთან

კითხვარზე მუშაობა
კითხვები ინტერვიუსთვის:
• რას ნიშნავს წიგნიერი?
საყვარელი პერსონაჟი
თუ გაიხსენებთ პერსონაჟს, რომელიც საკუთარ თავს გაგონებდათ ბავშვობაში?
• გიყვართ კითხვა?
• რა სიხშირით კითხულობთ? (ხშირადიშვიათადარასდროს)
• რომელ ჟანრს ანიჭებთ უპირატესობას?
• როგორ არჩევთ წიგნს წასაკითხად?(კითხულობთ სარჩევსანოტაციასნახულობთ ილუსტრაციას,ფურცლავთ)
• რა მიზნით კითხულობთ?
• გაქვთ თუ არა საკუთარი ბიბლიოთეკა?
• თქვენი საყვარელი მწერალი
• სავარაუდოდ რამდენი წიგნი გექნებათ წაკითხული?
• ჩვენს ასაკში თუ გიყვარდათ კითხვა?
• რა წიგნი წაიკითხეთ ბოლოს?
• წიგნს ანიჭებთ უპირატესობას თუ კომპიუტერს?
• რას გვეტყოდით ჩვენი პროექტის შესახებ?
• რას ურჩევდით ჩვენს თაობას?

https://youtu.be/1j6MyBnXjL4









ბუკლეტების დამზადება
აქცია
პროექტის შეჯამება, პრეზენტაცია
ღონისძიება

Комментариев нет:

Отправить комментарий